Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά: Πρόκληση η αντιμετώπιση του ηλεκτρονικού παρεμπορίου

0
69

Δεδομένου ότι οι ηλεκτρονικές απάτες λαμβάνουν όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις, ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς απηύθυνε επιστολή στους Υπουργούς Εθν. Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κ. Χατζηδάκη, Ανάπτυξης κ. Τ. Θεοδωρικάκη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δ. Παπαστεργίου, όπου αναφέρονται τα ακόλουθα:

«Είναι κοινά αποδεκτό ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο γνωρίζει άνθηση τα τελευταία χρόνια, αποτελεί κρίσιμη ευκαιρία για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, ενισχύει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων, προσφέροντας παράλληλα ευκολία και ποικιλία επιλογών στους καταναλωτές. Ωστόσο, παράλληλα με την ανάπτυξή του, αυξάνονται και οι ηλεκτρονικές απάτες, το «ηλεκτρονικό παρεμπόριο», το οποίο έχει πάρει τεράστια έκταση και στην Ελλάδα, πλήττοντας τους καταναλωτές, αλλά και τις νόμιμες εμπορικές επιχειρήσεις. Από τα πιο συνηθισμένα είδη απατών στο ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι η δημιουργία
ψεύτικων ηλεκτρονικών καταστημάτων που μιμούνται την εμφάνιση και το όνομα γνωστών brands ή καταστημάτων, η αποστολή ψεύτικων email ή SMS που προτρέπουν να δώσει ο καταναλωτής τα προσωπικά του στοιχεία και κωδικούς πρόσβασης ή στοιχεία πιστωτικής κάρτας, η χρέωση για προϊόντα ή υπηρεσίες που δεν αγοράστηκαν ποτέ κ.ά.

Επιπλέον, έχουν εντοπιστεί απάτες από μεγάλες πλατφόρμες όπου γίνονται υποτιμολογήσεις αγαθών, καταναλωτές δεν λαμβάνουν αποδείξεις ή λαμβάνουν μειωμένες αποδείξεις με σκοπό την αποφυγή χρεώσεων από τα τελωνεία. Οι ηλεκτρονικές απάτες αποτελούν ένα σοβαρό πρόβλημα με ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία και στις νόμιμες επιχειρήσεις. Μείωση Φορολογικών Εσόδων, καθώς η φοροδιαφυγή στερεί έσοδα από το κράτος, αύξηση κόστους για λήψη μέτρων ασφαλείας από τις επιχειρήσεις και απώλεια εσόδων καθώς οι on line πωλητές που φοροδιαφεύγουν αποκτούν αθέμιτο πλεονέκτημα έναντι των νόμιμων επιχειρήσεων που τηρούν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, απώλεια πελατών, κλονισμός της εμπιστοσύνης καταναλωτών στις online αγορές, δυσχεραίνοντας την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι ορισμένα μόνο από τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργούνται.

Η αντιμετώπιση του ηλεκτρονικού παρεμπορίου αποτελεί πρόκληση για την Ελλάδα και θα μπορούσε να επιτευχθεί μέσω της υλοποίησης μίας ολοκληρωμένης στρατηγικής με τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, κράτους, επιχειρήσεων και καταναλωτών, που θα περιλαμβάνει αυστηρούς ελέγχους, βελτίωση του νομικού πλαισίου, ενημέρωση και εκπαίδευση, απλοποίηση διαδικασιών και προώθηση ηλεκτρονικών υπηρεσιών, ώστε να διασφαλιστεί ένα δίκαιο και υγιές online περιβάλλον, προς όφελος των επιχειρήσεων, των καταναλωτών και της οικονομίας στο σύνολό της».