Παρατηρητήριο Πειραϊκής: Επανέρχεται η COSCO για να μετατρέψει την προβλήτα κρουαζιέρας Παλατάκι σε CAR TERMINAL

0
208

Επανέρχεται η COSCO για να μετατρέψει την προβλήτα κρουαζιέρας Παλατάκι σε CAR TERMINAL.

Αυτή τη φορά ζητά έγκριση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.
Τρείς φορές επιχείρησε η COSCO από το 2020 να μετατρέψει τις προβλήτες κρουαζιέρας στο Παλατάκι σε πάρκινγκ transit αυτοκινήτων τους χειμερινούς μήνες. Περίπου 4000 αυτοκίνητα διαχείμαζαν εντός της κηρυγμένης και οριοθετημένης ως αρχαιολογικού χώρου περιοχής του Δήμου Πειραιά η οποία αποτελεί Δημοτική περιουσία, ωστόσο η Δημοτική αρχή Πειραιά δεν έχει προβεί σε καμμιά ενέργεια διεκδίκησής της στις 2 θητείες της.
Και τις τρεις φορές η επιχείρηση της COSCO να υποβαθμίσει κι άλλο τον αρχαιολογικό χώρο αλλά και την συνοικία μας συνάντησε την αντίσταση του ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΠΕΙΡΑΪΚΗΣ και του κινήματος ΟΧΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ που με συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας , έγγραφα και μηνυτήριες αναφορές κινητοποίησε ακόμη και την Εφορεία αρχαιοτήτων Πειραιά προκειμένου να απαγορέψει εγγράφως στις 23/12/2021 την παράνομη αυτή ενέργεια καθώς δεν υπήρχαν «ούτε άδειες ή μελέτες και συνακόλουθα των ανωτέρω υπήρχε παράβαση και της ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ» ώσπου τελικά αποσύρθηκαν τα παράνομα αποθηκευμένα αυτοκίνητα.
Εξ άλλου σύμφωνα με την υπουργική απόφαση του 2018 της αείμνηστης υπουργού πολιτισμού Μυρσίνης Ζορμπά «ο χώρος του Κονώνειου τείχους και του ταφικού μνημείου του Θεμιστοκλή» είναι αρχαιολογικός χώρος και πρέπει να υποβληθεί προς έγκριση σχετική μελέτη με ανάλογες διαμορφώσεις προκειμένου να χρησιμοποιείται για την αναψυχή και εκπαίδευση των πολιτών» και όχι ως αποθηκευτικός ή χώρος εναπόθεσης transit αυτοκινήτων.
Επιπλέον από τη σύμβαση παραχώρησης (Παράρτημα 6.2 (β)) που κυρώθηκε με τον Ν.4404/2016 αναφέρονται μεταξύ άλλων ότι «.….το MASTERPLAN δεν δύναται να προβλέπει ή να επιτρέπει την χρήση του κεντρικού λιμένα Πειραιά πέραν των Επιβατηγών Οχηματαγωγών (ακτοπλοΐα) και των κρουαζιεροπλοίων.
Από την μία η αδιαφορία της Δημοτικής αρχής και από την άλλη η υπερσυσσώρευση των αυτοκινήτων στη Δραπετσώνα επιτρέπουν στην COSCO να αυθαιρετεί επιβάλλοντας χρήσεις εμπορικές και βιομηχανικές δίπλα σε κατοικίες και αρχαιολογικά μνημεία. Οι Αρχαιολογικοί χώροι μετατρέπονται σε αποθηκευτικούς, οι κάτοικοι επιβαρύνονται με επιπλέον ατμοσφαιρικούς ρύπους και θορύβους και η περιοχή οδεύει πλέον σε βιομηχανική ζώνη προσθέτοντας όλο και περισσότερο οχλούσες χρήσεις στις ήδη υπάρχουσες δίπλα στις κατοικίες και τα σχολεία της συνοικίας.
Το Παρατηρητήριο της Πειραϊκής θα δώσει την μάχη και αυτή τη φορά μέσα στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο για να αποτρέψει αυτήν την εξέλιξη, να προστατέψει τον αρχαιολογικό χώρο και να εφαρμοστεί η υπουργική απόφαση της Μυρσίνης Ζορμπά για δημιουργία χώρου πρασίνου και αναψυχής των κατοίκων.